HANDELSBETINGELSER
Hos Bøllefrøen.dk er kunden altid i centrum.
Vores kunder er vores første prioritet, og vi bestræber os altid på, at vores kunder får den bedste købsoplevelse; både hvad angår bestilling, levering og modtagelse af varer.
Vores hjemmeside er i konstant udvikling for at gøre det bedre og nemmere at købe og bestille; vores levering er med GLS for at sikre høj kvalitet og hurtig levering, og vi tester og tjekker altid vores varer, før vi introducerer dem for vores kunder på shoppen. Skulle du mod forventning ikke være tilfreds med vores service eller vores varer, så tøv ikke med at sende en mail; vi er altid til rådighed med ønsket om at gøre det bedste for vores kunder.
Bestilling og betaling
Alle vores viste priser på hjemmesiden er danske kroner inkl. dansk moms og andre afgifter.
Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.
Bestilling
Når du har afgivet din bestilling og købt din vare hos Bøllefrøen.dk, vil du modtage en bekræftelse pr. Mail.
Du vil desuden modtage en ny mail samme dag, som din ordre sendes.
Vi sender med GLS kl. 12 mandag til fredag, så vi har altid hurtig levering på alle hverdage.
Du kan vælge mellem nærmeste pakkeshop til kun 49 kr. eller hjemmelevering til 75 kr. indenfor Danmarks grænser. På alle ordrer over 700 kr. betaler Bøllefrøen.dk for din fragt i Danmark.
Online betaling med kort
Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når vi sender dine købte varer. Vi tager ikke kortgebyrer.
Der betales altid via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder, at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb - hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb. Dette er din sikkerhed for køb hos Bøllefrøen.dk.
Leveringstid
Vi har altid alle vist varer på lager og sender ordrer kl. 12 alle hverdage og har dermed kun 1-3 dages levering med GLS på hverdage, der kan dog godt være forsinkelser hos GLS.
Forsendelsesomkostninger i Danmark
GLS til Pakkeshop: 49,-
GLS til Privat adresse 75,-
Vi tilbyder gratis fragt til pakkeshop ved køb for over 700,-
Der vil altid blive fremsendt et ”Track-and-Trace” nummer på din købte vare, så du kan følge din vare hele vejen fra Bøllefrøen.dk og hjem til dig selv.
Hvis du har valgt pakkeshop, og din ordre ligger i den valgte pakkeshop i mere end 7 dage, vil den automatisk blive returneret tilbage til os. Derfor er det vigtigt, at du husker at hente din pakke inden de 7 dage er gået. Hvis du ikke afhenter varen vil du
blive opkrævet de faktiske omkostninger ved returforsendelsen, som er 49,-.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dage fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du har modtaget din vare. Returvarer bedes returneret i original emballage og i ubrugt stand.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@bøllefrøen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Skal dit køb være en gave og har du brug for længere byttefrist; så blot giv besked om det, så forlænger vi byttefristen.
Du kan returnere varen via vores retur portal her eller sende varen til kontakt@bøllefrøen.dk Bostamose Østre Stræde 3, 2930 Klampenborg, Danmark.
OBS: Vælger du ikke at benytte vores retur portal, SKAL alle pakker sendes til firmaadressen. Der afhentes ikke pakker i pakkeboks.
Pak varen i original emballage.
Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller skader, eller lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer og røg.
Derudover skal der være mærker på tøjet, da vi ellers ikke kan sælge varen til ny modtager.
Pak varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under fragten.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Varen bedes returneret i original emballage. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Pak varen i original emballage.
Varen må ikke have tegn på slid, pletter eller skader, eller lugte af udefrakommende dufte såsom parfumer og røg.
Derudover skal der være mærker på tøjet, da vi ellers ikke kan sælge varen til ny modtager.
Pak varen forsvarligt ind, så den ikke beskadiges under fragten.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer pengene senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører betalingen med samme betalingsmiddel som ved køb.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret til forbrugere i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Bøllefrøen.dk dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du ved vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Du kan returnere varen via vores retur portal her eller sende varen til Bøllefrøen.dk, Bostamose Østre Stræde 3, 2930 Klampenborg.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bøllefrøen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Bøllefrøen.dk er Bøllefrøen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger, vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på kontakt@bøllefrøen.dk
Klage Adgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte bøllefrøen.dk att.: Josephine Vangsgaard. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Bøllefrøen.dk's virksomhedsoplysninger er følgende:
Bøllefrøen.dk ApS
Ole Bruunsvej 3 kld.
2920 Charlottenlund
Mobil: 28518800 / 39299945
Mail: kontakt@bøllefrøen.dk
CVR: 31582261
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Adresse:
Postnr. og by:
Mail:
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
____________________________________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _____________________________________________________
Modtaget den: __________________________________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 2025